Inspiratie

INSPIRATIE

MINDFULNESS@WORK



Je kunt mindfulness tijdens je werkdag beoefenen, zonder dat het extra tijd of energie kost. Simpelweg door handelingen die je toch al uitvoert, mindful uit te voeren. Door je aandacht erbij te houden. Je niet laten afleiden door verwachtingen, oordelen of piekeren. Mindful werken leidt tot betere prestaties en minder uitval.


Daarom breng ik mindfulness naar de werkvloer in de vorm van workshops. Een combinatie van science en oefenen maakt dat deelnemers er al na 90 minuten zelf mee aan de slag kunnen. Deelnemers leren hoe zij hun aandacht kunnen focussen op het hier en nu, waardoor zij de situatie waarin zij zich bevinden helder en zonder oordelen waarnemen en bewuste keuzes kunnen maken (de workshop Master mind). Ook leren deelnemers milder te reageren en zullen zij meer innerlijke rust en ontspanning ervaren (de workshop Unplugged).  

DRIEMINUTENMEDITATIE












Zoek een rustig plekje en sta jezelf toe om stil te worden al is het maar voor drie minuten.

Stel jezelf de vraag: WAT IS ER NU?
Waar denk je aan? En welke emoties roepen die gedachten op? Hoe reageert je lichaam op die gedachten?

VOLG BEWUST ENKELE KEREN DE HELE ADEMCYCLUS
Voel hoe de lucht via je neus naar binnen stroomt, de longen vult en het lichaam weer verlaat.
Is het je opgevallen dat er tussen het in- en uitademen een natuurlijke pauze is.
Wil je het natuurlijke ritme van het ademen voelen, leg je handen op de buik en voel het rijzen en dalen.

LAAT DEZE FOCUS LOS, BEN JE BEWUST VAN DE RUIMTE EN OPEN JE OGEN
Welkom is het hier en nu! Je bent klaar voor de rest van je dag.
En er zijn van die dagen waarop het kan helpen om deze adempauze af te sluiten met de vraag:
Hoe kan ik de volgende minuut vriendelijk voor mezelf zijn?


HEALTH VALUES


De werking van mindfulness wordt al ruim dertig jaar onderzocht door wetenschappers aan topuniversiteiten over de hele wereld. Het is meer dan het trainen van de vaardigheid om te ontspannen, te concentreren (focussen) en rust te vinden in jezelf. Neurowetenschappers toonden aan dat het brein van mensen die mindfulness beoefenen verandert. De delen van het brein die je gebruikt voor het bewust nemen van beslissingen en communicatie groeien en het angstcentrum krimpt. De verschillen zijn al meetbaar via een MRI-scan na het volgen van een training van 6 weken waarbij deelnemers iedere dag 20 minuten mindfulness oefeningen doen. Uit Brits onderzoek komen de volgende mooie resultaten (Bron: Mindfulness goes to work: impact of an online workplace intervention - 2014).



Verhoogt de veerkracht met 13%


Burn-out neemt 50% af

Vermindert stressklachten

30% minder ervaren stress

50% afname stresspieken

Werknemerstevredenheid  stijgt 

15% van de deelnemers gaf aan zich meer betrokken te voelen en meer plezier te ervaren.

Mindfulnesstrainer


Carina van Buren is een gecertificeerd mindfulnesstrainer, zij is ingeschreven in het VVM Mindfulness Trainers Register.


Kamer van Koophandel: 60330228

BTW-nummer: 17003471B01

Bank: NL89 ABNA 0436 5467 79

Actueel


Van 11 t/m 13 oktober organiseer ik samen met Garda Meerdink op Schiermonnikoog een retraite mindfulness&intuitief schilderen. Er zijn nog een paar plaatsen beschikbaar.

11, 12 en 13 oktober 2019

  

      Elke derde maandag van de maand geef ik een begeleide meditatie. Neem contact op als je hier aan deel wilt nemen


      

Copyright @ All Rights Reserved